Nachtelijke escapades



Bijna elke nacht bevind ik mij 
in een merkwaardige droom. 
Het begint altijd hetzelfde,
het hotel waar ik je voor het eerst
heb ontmoet. 
Waar ik mijn geluk vond en 
het voor altijd verloor.

Je stem klinkt als een zachte streling,
ieder woord een tinteling op mijn naakte huid.
Je ogen een stralend licht, intens en
doordringend, ik verdwaal er in met 
hart en ziel.

Toen het gebeurde wist ik ,
voelde ik diep van binnen, 
vandaag is alles anders.
De klok staat stil zodra je weggaat, 
als een schim in de mist.
Mij achterlatend, in onbegrip, verwarring,
lichte paniek.

Ik begrijp niet meer waarom we hier ooit
aan begonnen.
Behalve lust en seks is er niets
wat ons met elkaar verbond.
Maar mijn hart en lichaam schreeuwen het uit,
het gemis een fysieke pijn.

Dan schrik ik wakker, jouw warme lijf
dicht tegen het mijne. 
Ik kijk naar je, mijn lieve echtgenoot, 
hoe je slaapt,
onwetend van mijn ultieme bedrog.                                        
Ik ben op zoek naar spanning en geluk, in mijn dromen
ben ik je ontrouw, telkens weer.
Ik glimlach in het donker voor me uit, en geef je een kus, 
mijn ware geluk.

© Anja, 30-6-2012


Gedicht geschreven als opdracht voor een schrijfcursus (schrijfatelier Alicia).




3 opmerkingen:

  1. Erg heftig. Heel mooi.
    Ik zou zeggen dat het een geheim bedrog is. Of het werkelijk ultiem is... nou dat gaat wel ver.

    Anja, mocht je interesse hebben. Op de weblog van Jokezelf (zie mijn linkenlijst) is sinds kort een soort verhaal begonnen op basis van dit soort dromen. Joke put hierbij uit haar eigen praktijk. Misschien vind je het interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn dromen bedrog? Is bedrog een veelkomende droom, of is het de wens van de gedachte, sluimerened aanwezig overdag in het zonlicht en ontsluikend in de duistere nacht.
    Anja, je woordnngeven weer stof tot nadenken of dromen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o, jeetje, zelfs in mijn dromen ben ik niet ontrouw. Ik zou er bijna 'helaas' achter zetten, na het lezen van deze droom.
    Ook alweer zo mooi, Anja!

    BeantwoordenVerwijderen